Wednesday, November 24, 2010

JB - PD - Sekinchan - Sabak Bernam - Gombak - PD

SESI 1
perjalanan ni memang sangat jauh..hehe..beratus kilometer la jugak..musafir~
dalam perancangan gerak jam 0900 tanggal 13 Nov 2010.. tapi..
sesi bergambar ngan kawan2..junior2..roomate2(Cikgu Anis)..+ nanges2..buatkan nombor berganjak ke jam 1000..
tapi xpe..sesi ni aku xkan lupe..=P


SESI 2
ingatkan nak gerak meninggalkan IPG KTI dah..
rupenye ade gathering kt gerai depan On The Run.. kene sarapan dulu..itu PENTING..hehe
seronok makan2..adegan minta maaf..bersalaman..nangis2 sket..
mmm..lepas ni x tau bila ketemu lagi ngan sahabat2 8 PISMP SN..sayang korang!
PUFF~ gerak ke highway..bye2 JB!


SESI 3
Dengan KC..
naik keta beliau vrooom~ ke UTM..
kawan terbaik..pelawak terhebat..sekali pun dia banyak tak perasan yang dia tengah wat lawak..=)
agak rase ralat x dapat temankan dia pergi UTM hari sebelumnya..
mmm..dia memang yang terbaik sepanjang 5 1/2 tahun berkawan dengan beliau..CIKGU KC..
perjalanan ngan dia terhenti sampai Petronas Skudai..
selamat jalan sahabat..
antara kata2 dia yang TAK AKAN DILUPAKAN : guest..palace..forest..it's a BIRD!


SESI 4
dalam WSW..nombor plat x ingat..hehe..maaf ya..
berlaku perbincangan & cadangan ke Sekinchan..
last minute planning beb..
"mmmm..nanti kita tengok camne.." jawab aku..
vroom...vroom..alamak silap EXIT da..terlajak ke Kem Sunggala..hehe


SESI 5
kene main kat rumah sendiri..PD..aiyaaaa..
dapat je greenlight dari abah & mak..macam Flashgirl aku kemas barang..jadi bahan beb..ish3
hehe sempat bergambar ngan dak2 ni kat pantai belakang rumah..
+ ternampak Khatijah Tan usha2 rumah banglo kat belakang nun..
adakah aku akan berjiran ngan Piere Andre?..haha..
OFF to Sekinchan..lalu Sepang..


SESI 6
singgah i-City..seronok~
lelap kat rumah Sekinchan..zZZ


SESI 7
celik mata je..
solat dulu..huhu..penkek..nyum2
g pasar..g makan pechal kat Sabak Bernam..
beli kerepek panas2 dari kuali beb~..dari kilang kerepek tuuuu..
bergambar kat bendang..
baru aku tau ape tu : padi angin..palong..& kenapa padi kat Sekinchan dah nak dituai tapi kat Sabak Bernam still ketot lagi..untuk kurangkan lambakan rupanya..
bertambah ilmu aku..alhamdulillah..TQ cikgu Schumi & Sapid..
yup..unsangkarable..'hasil hutan' turut dibawa pulang..KREDIT to mak cik!
sesat masuk celah mane ntah..naseb baik ketemu jalan BENAR..hehe..selamat sampai rumah Schumi..
g pasar malam kat Tanjung Karang..kopi+telur itik+telur masin..habis dibalun..hehe
bateri dah lemah..recharge Zzz..


SESI 7+1
belajar matematik sikit..huh
bye2 Sekinchan & Sabak Bernam..
Gombak..here we go! Vrooooom~
makan2 kat Gombak..TQ mak Tkah..i'm full~..TQ Cikgu Tkah..=)
naik LRT..turun LRT..menapak seh..anyway TQ tourist guide: Cikgu Sapid..
bawa hasil hutan lagi..ish3..pengalaman beb..
2 kali kene tegur..
kes 1: (acik polis) : kat PD xde daun kelapa ke dik??..sampai kena bawa dari KL??
kes 2: (drebar bas) : wah! semangat nak raya haji ni..siap bawa daun ketupat naik bas..(sambil tersenyum)..haaaii


ringggg!.."abah, mi x larat la nak naik bas ke PD..tolong amik mi kat Seremban ya?..hasil hutan banyak ni..
kat Terminal 1...banyak mata pandang aku..tengok beg aku..pandang aku..tengok beg aku (yang terjulur daun kelapa)..alahaiii..


sampai rumah kena gelak lagi..gara2 beg yang terjulur daun kelapa..naseb aku laaa..
dah malam..anyam ketupat..BAMMM..zZZ..


dalam mimpi aku teringat kawan2 aku..
perjalanan terakhir aku ngan kawan2 aku..


aku harap ada lagi perjalanan baru dengan kawan2 aku..insyaAllah..

1 comment:

  1. haha. da boley komen..:)
    kak umiiiii..thanx yee..
    cayang kamu & 8 pismp sains sgt2..
    for being my classmates for 5 years and a half..
    <3

    ReplyDelete